dinsdag 5 februari 2013

Vragen over nagels

Haiii!

Eigenlijk besteden we niet zoveel aandacht aan onze nagels. We lakken ze een keertje, maar veel meer ook niet. Toch zijn er veel dingen die we helemaal niet weten van onze nagels! Hier lees je tips en een paar interessante feitjes. Wist je een nagel 0,1 mm per dag groeit?
Mijn nagels breken steeds af. Wat kan ik hieraan doen?


'Zwakke' nagels in goede shape krijgen, vereist wat tijd en werk. Houd je nagels gedurende een maand kort. Op deze manier kunnen je nagels dikker worden, zodat ze sterk genoeg zijn om ze langer te laten groeien. Vijl je nagels twee keer per week. Vijl altijd dezelfde kant op. Laat daarna je nagels weken in warm water met een natuurlijke en ontsmettende zeep. Doe er daarna wat verzorgende nagelolie op. Lak je nagels tot slot met een topcoat.

nagel

Ik loop regelmatig hard, en mijn teennagels zijn zwart en blauw. Hoe kan dit en wat kan ik doen om het te voorkomen?
Zulke nagels zijn misschien niet mooi, maar het is gelukkig niets om je zorgen over te maken. Deze nagels ontstaan door te krappe schoenen. Je schoenen schuren tijdens het rennen tegen je nagels, waardoor het gaat bloeden. In het ergste geval valt je nagel eraf. Dit klinkt misschien erg, maar binnen zes of acht weken zal er een nieuwe nagel terug groeien. Je kunt blauwe en zwarte teennagels voorkomen door nieuwe renschoenen aan te schaffen. Ga aan het einde van de dag naar de winkel en draag dezelfde sokken waarin je hardloopt. Zo kies je namelijk de beste hardloopschoenen uit. Koop anders een maat groter.

Ik bijt nagels en ik kom er niet vanaf. Wat kan ik doen?
Nagelbijten is een gewoonte. Daarom is het zo moeilijk om er vanaf te komen. Wat je zou kunnen proberen is om bittere nagellak op je nagels te lakken. Maar eigenlijk gaat het echt om het doorbreken van de gewoonte. Dat is even moeilijk in het begin, maar het wordt makkelijker. Merk je dat je opeens met je vinger in je mond zit? Niet doen! Wees je bewust van wanneer je dit doet, en kies ervoor om niet door te gaan met bijten.

nagel

Waarom groeien mijn nagels aan mijn vingers sneller dan mijn teennagels?
Dat komt door je bloedregulatie. Het bloed stroomt sneller in je bovenlijf dan in je onderlijf. Daarom krijgen je vingernagels sneller voedingstoffen binnen waardoor ze sneller kunnen groeien.

Is het waar dat nagels nog doorgroeien als je dood bent?
Nee, dit is een fabel. Dit is een optisch bedrog omdat de huid krimpt, en de nagels niet.

nagel

Wist je dat...
... Nagels eigenlijk hetzelfde zijn als haar? Je lokken en nagels zijn namelijk allebei gemaakt van keratine.
... Nagels niet zweten? Het nagelbed kan niet transpireren, het is de huid daar omheen die zweet.
... Een nagel elke dag 0,1 mm groeit?
... De nagels van mannen sneller groeien dan die van vrouwen?
... Nagels sneller groeien als ze net geknipt zijn? Daarom duurt het zolang voordat je lange nagels hebt.
... De nagels van jonge mensen sneller groeien dan bij oude mensen? Nagels groeien ook sneller tijdens een zwangerschap.
... Nagels niet even hard groeien? Ben je rechtshandig, dan groeien de nagels aan je rechterhand sneller dan die aan je linkerhand en vice versa.
... Nagels je gezondheid weerspiegelen?

Groetjes van Nail_Pics

Geen opmerkingen:

Een reactie posten